2012年3月26日 星期一

狼英與哈德良之別

今日有個0靚仔見到狼英,就想過去影相定唔知做乜,結果當然係唔得啦。然後佢話,狼英一當選就唔親民咁話喎。

我同阿媽一樣,都覺得佢好戇居,但同時我會記得呢個古仔:(見《羅馬人的故事IX-賢君的世紀》,P.297)



哈德良爲了舉行祭禮,在前往神殿途中被一位女子叫住。這位女子爲了向皇帝陳情,一直在路邊守候皇帝到來。不過,哈德良卻對她説『我現在沒空』,便將她拋在身後準備離去。結果這位女子在他背後大叫,『你沒有權利做我們的統治者』。

結果哈德良皇帝只好回過身來聆聽這名女子的陳情。



類似嘅情景,唔同嘅結局,究竟點解會咁?



1. 當然有人格上嘅考慮。哈德良係責任感極強、成大業前願意鞠躬盡瘁死而後已咁勤奮,甚至有完美主義嘅傾向,所以如果呢件事傳出去,哪怕會稍爲影響自己嘅治國權威,令自己冇辦法完成重整羅馬帝國嘅大業,都唔希望出現,結果唯有聽呢位女性嘅陳情。(不過,大業成咗之後就另一回事,所以到晚年佢做晒所有想做嘅功業,就性情大變,唔再理他人嘅諗法,爲所欲爲)

相反,狼英可能都有“大業(孽?)”想完成,但係佢並非着重光明正大、重視弱者意見嘅人,反而喜歡陰謀詭計。所以佢當嗰個0靚仔冇到,其實好正常。



2. 亦有制度上嘅考慮。哈德良做皇帝嘅年代,並唔係好似中國皇帝咁容易爲所欲爲,冇公民大會嘅鼓掌支持,就登唔到基;所立法案唔經元老院通過,就冇辦法成爲法律。因此,佢嘅皇位,佢嘅施政,其實必須得到公民及元老院嘅授權,而被質疑『你沒有權利做我們的統治者』,的確有機會影響佢嘅權力基礎。

相反,狼英嘅任命權在中央,而且由小圈子選出,因此佢嘅權力基礎同香港人冇關係。所以佢根本就唔需要理會香港人嘅陳情甚至擁戴。



3. 有一個更重要但更陰暗嘅理由,可以解釋兩個人遇到類似情景時,點解會有咁嘅分別:2世紀嘅羅馬人同20世紀香港人,對何謂領袖嘅諗法相差好遠。

2世紀嘅羅馬人,依舊認爲領袖有才能之餘,唔應該離開民衆,因爲領袖之所以係領袖,全靠公民嘅擁戴同支持。所以公元前一世紀,凱撒可以以民黨領袖嘅身份成功奪權,並立出身不高嘅屋大維做養子,奠定羅馬帝國嘅基礎;公元一世紀,羅馬陷入内戰,結果可以由平民出身嘅維斯帕先做皇帝,重新統一帝國;就算係哈德良嘅養父圖拉真,佢嘅父親亦只係軍團長,帝國入面每年都有廿幾三十個,單就出身根本講唔上有任何特殊之處。正因如此,不但羅馬公民要求領袖貼近民衆,就連唔少皇帝都唔認爲自己比群眾有高高在上之處,只要有時間都會去公眾浴堂沖涼,同民衆面對面交流,哈德良亦係其中之一。

相反,香港人並唔係想像中咁喜愛民主。佢哋當中,有好多人先天上就認爲,領袖本來就唔應該理會啲草民,同草民保持距離係必須嘅,所以我阿媽、仲有好多其它香港人,都認爲狼英唔理個0靚仔非常合理,因爲“貴人事忙”,順便將個0靚仔打成“飽食終日,游手好閒”嘅廢人行列;狼英耍太極耍到冇人知佢講乜,佢哋就認爲咁樣係高深莫測,有領袖風範;至於普選,當然係唔緊要,學特首同啲官員話齋,要等適當時候,聽候政府安排,而當政府同中共全無誠意推動民主進程、走數走到冇朋友、次次政改方案都死攬小圈子同功能組別等嘅現象冇到。政治?唔係淨係啲大人物玩架咩?所以大部分香港人,對爭取民主不但興趣全無,對政治更加畏如蛇蠍,如此,點可能唔支持強人鐵腕治港?



所以,我真心覺得,呢個見到狼英就當係偶像,結果大失所望嘅0靚仔,真係傻得交關。狼英之前扮親民,完全係因爲覺得脅民意,有機會逼到唐狗嘅宮,而家選到,就緊係唔駛理民意,而且愈唔理,愈可以得到大部分市民嘅擁護。咁都唔明,唔係傻仔又係乜嘢?



(但話時話,其實我都唔係好知單所謂新聞係咪好似我講嘅情形,歡迎大家指正)

2012年3月20日 星期二

時不我予

不諱言,我在很多方面,都是追不上時代的人。喜歡歷史,即使歷史在香港,死得比香港還快;對待感情認真,相信從一而終,總希望跟戀愛對象結婚;手機不壞都不想換,結果到現在依然未擁有過智能手機,等等。還真不太像廿多歳的青年。

這些個人方面還好,最少不會影響其他人。不幸的是,就連政治、社會方面的觀點,我都不能追得上時代。不是嗎?在中港如火如荼地融合時,我支持主張中港區隔的香港自治運動;在地產霸權不斷深入香港之際,我只盼財閥們早日瓦解;在共產黨即將全面掌政之際,我仍然出口出手出腳,反對小圈子選舉及功能組別。時代已經跌進深淵,我依然緊抓懸崖邊,希望能拖一分半秒,但我甚麼都不是,只是一介普通公民,就連發網誌都沒人看,對此根本無能爲力。

也許,你們---如果這篇文章真有人看的話---根本不這樣認爲。你們樂觀地認爲,中共、地產霸權已經開始崩潰,很快香港就可以從這兩個陣營中解放出來。但是,我並不敢如此樂觀,因爲舊秩序崩潰後,會出現不同的可能性,可以是出現長期的無序狀況,也可以是爲終結無序狀況,出現強力但爲害更甚的新秩序,甚至是成爲外來勢力侵略的目標;在未有合宜的新組織出現前,舊秩序崩潰往往只會帶來無法承受的苦難。更何況,如果只因爲中共經濟發展開始停滯、內部出現權鬥、香港建制派也開始內鬨,就認定舊秩序即將瓦解,也許言之尚早。只是希望你們能繼續爲瓦解舊秩序、建立美好新秩序而努力。

時不我予。但是,我將繼續逆時代而行,只因我不知道,隨波逐流以後,我還可以如何找回天理良心,如何報答香港,這個給我所有值得珍重之事的地方。