2019年8月28日 星期三

覆 嘉道理公開信

Sir Michael Kadoorie嘅公開信內容之誠懇,立意之真摯,為其他公眾人物所無。而且,佢嘅家族紮根香港百幾年,可能佢地比其他香港人更香港,更清楚香港係乜野,以及香港需要乜野,呢幾樣喺公開信都充分表現。最難能可貴嘅係,佢公開表示,唔可以令年青人絕望,年青人係未來嘅希望。相信對於年輕示威者黎講,總算得到一絲安慰。我在此衷心感謝Sir Michael Kadoorie對香港全體命運嘅關心。

可惜,即使係嘉道理家族,都無辦法解決一個問題---信用問題。佢希望香港人可以一如以往,用互相尊重,理解及公開對話解決今次危機(原文為mutual respect, understanding and open dialogue)。簡單黎講,就係希望雙方和談。但和談嘅前題係乜野呢?以我有限所知,有三個:

1. 雙方都要可信
2. 有強力嘅第三方保證協議執行,及防止報復行為
3. 有一個雙方都能勉強接受嘅界線

由於今次香港危機,已經變成美中冷戰嘅一部分,而美中以上亦無更強大嘅國家或機構可以調停,所以2. 係無可能存在。至於3. 亦不存在,因為5大訴求對示威者黎講,係缺一不可嘅底線,否則任何1條都無可能確實執行;而對政府而言,哪怕只係接受最小兒科嘅撤回逃犯條例修訂,都好可能導致現屆政府管治全面崩潰。

而最大嘅問題,係1. 雙方都認為對方完全不可信。

喺示威者眼中,特區政府從來都唔係用民主方式產生,所以先天已不可信;具體到而家呢一刻,示威者同公眾,唔通可以相信林鄭同警察?林鄭由社署署長,發展局局長,政務司司長,直到特首任內,所作所為,劣蹟斑斑,大話連篇,甚至公開聲稱示威者喺香港"no stake",將香港人當成古代嘅奴隸,毫無權利可言。至於警察,打示威者就大大力,拉到警署同拘留所之後更係無惡不作,而對黑社會打人斬人,就喺現場視而不見,事後消極應對,而每日嘅記者會更加變成真理報同人民日一樣,只有謊話連篇。咁嘅特首同警察,對明眼人黎講,點信得過呢?

掉返轉,喺政府眼中,示威者究竟係乜野人?一班永遠蒙面,無領導,無代表,無組織,因此連談判對像都無,面目模糊嘅人。政府可以捉個別示威者然後施以酷刑,但係無辦法喺被捕者入面揾到代表;而台面上嘅反對派,就根本無任何組織可以代表大部分示威者,甚至大部分傳統政黨,一出現就會被前線示威者鄙視,對外措辭稍欠強硬,都會被口誅筆伐,如果想制止破壞,就更加會被推走。咁,點樣揾可信嘅對手去談判❨利用❩呢?就算有代表出黎,稍有讓步都好可能即刻被鬧走,然後示威繼續無法平息。

即使嘉道理家族碌爆人情卡,勉強營造出一個真正嘅談判平台,去解決2. 同3.﹐但無論如何,都唔會有可信之人去進行談判。而呢個現象,係由呢二十幾年來嘅政治失敗造成,而失敗嘅癥結,就係中共反對雙普選,反而設計出小圈子特首選舉,立法會嘅比例代表制同功能組別。於是,特首以下,全政府都大行親疏有別,只有中共代言人同富豪"have stake",其他香港"have no stake";反對派不斷分裂,又或者係喺比例代表制入面,反對派本來就唔應該團結,結果莫講話政權交替,連為民請命都難於登天。如此為政,令上流腐敗,中產供樓供到暈,低下層朝不保夕,就算香港人仍然充滿"Lion Rock Spirit",佢地嘅"energy, ambition, drive and creativity"究竟可以做啲乜呢?揾錢移民,定係玉石俱焚?

既然而家嘅危機甚至內戰,係源於中共佔據香港前後近三十年來,政治失敗做成嘅大分裂,咁之後嘅發展,應該唔會返返去2018年嘅狀態。一國兩制已經瀕臨崩潰,而之後嘅發展仍有變數。香港究竟會係將所有示威者拘捕,令佢地變成廢人或者死人,然後變成中共直轄市或者由中共扶植嘅極權特區呢?抑或喺外國幫助下,得到真正嘅民主同自由,擺脫中共嘅黑手呢?呢樣相當有賴香港嘅權貴會點樣行動。而嘉道理作為真正植根香港嘅偉大家族,我衷心希望佢地可以作出最合乎佢地同香港共同利益嘅行動,令香港可以真正成為"this generation, the next, and beyond"嘅美好家園,正如一直以來嘉道理家族對香港作出嘅無數貢獻一樣。

最後,祝Sir Michael Kadoorie身體健康,心想事成,嘉道理家族繼續興旺。

普通市民
Jacky

沒有留言:

張貼留言