2009年4月13日 星期一

13-4-2009 4月新番超短評

1. 真鐵甲萬能俠

第一話就出結局預告,畫面非常震憾,可惜雜亂無章;第二話才是真正開始,建議第一話直接無視。

第二話是很不錯,但是…













愛美神竟然比鐵甲萬能俠還要早登場,還一腳踢飛機械獸,是不是太好太強大?

另外,本作的作畫時有走樣,聲優欠人氣之餘又虛得不行,恐怕今川艦長其實是跟超貧乏的預算艱苦作戰!這才是真正慘烈的戰場啊!


2. 東之伊甸

第一話還未介紹時代背景,只是讓男女主角登場而已,但是竟然第一話就讓男主角裸跑?op、ep都相當西式,加上由神山健治原作及監督,相當值得期待。


3. 戰場的女武神

竟然有人以為這是本格軍武作品,天!這麼萌的孖辮加短裙,分明就是以戰場為背景的小品呀!所以戰鬥略虛並不是大問題,倒是作畫千萬不要走樣呀!


4. 香格里拉

構想還不錯,只是gonzo的水準不穩,加上那公主的金銀妖瞳,令我想起幾年前的玻璃艦隊……真是個惡夢呀!

10 則留言:

  1. 你好jcch君,本人是影大blog的常客,間中也在方墨當CD-ROM看過你的討論~

    本人早前看完"地球防衛少年"後,十分喜歡,深感我一定要看看富野的"傳說巨神"與"珍寶3",於是這幾天看了接觸篇與發動篇,再看了你在format茶館的評論文。

    本人想問問jcch君,富野能將突破當時傳統的動畫公式,把自己的世界觀與理念,透過動畫表現出來,是一大創舉。可是,jcch君個人對富野的價值觀有有何看法(例如人與人關係的脆弱/對血緣家庭的不信任)?會否大多數的不認同?又~jcch君喜歡"老來從良"後的富野復活三部曲,還是珍寶3至Z高達的悲憤富野系列多一點?

    未知jcch有沒有分別看過"地球防衛少年"的動畫與漫畫版?本人覺得鬼頭某程度上把"珍寶3-傳說巨神"的富野風格又帶回這個年代呢!

    回覆刪除
  2. 終於有第二位看官回文了T0T
    坦白說,作為一個動畫迷,我看過的動畫還遠遠不夠多,因為我的嗜好還有寫小說、看其他劇集、看球賽、甚至跑步...加上年資有限,所以即使我現在失業,也沒有太多時間看動畫ORZ
    也所以,珍寶3還未看過(不過它的情節和風格實在太有名了,很多地方都有介紹,所以算是略有所聞),地球防衛少年則當時只看了數話而已,為了騰出時間看其他好番,這部就只好割愛了。
    至於悲憤富野和陽光富野,我個人還是喜歡悲憤富野多一點,因為我個人比較左傾(笑),一直都質疑現在的政治社會經濟體系為人帶來幸福的能力,所以體制甚至人性下的悲劇比較實際,亦比較有共鳴。
    EX兄既然這樣推介,我就嘗試找一下地球防衛少年和珍寶3看看,如果真的有感興就寫一下吧!順道也可以把一直未看的OVERMAN看一下。

    回覆刪除
  3. 哈哈~多謝jcch君的溫暖迎新~(爆)
    我從來都只在format當CD-ROM~一來動漫涉獵太少難以作出有水平的討論,二來我沒有傑特,Negator,NS,Alex等的咀炮水平,所以流亡到貴blog或影大blog討論~~~~(逃)

    惡搞完畢~
    想不到jcch在對富野的喜惡,是與方墨"主流"相反~其實看Negator的討論,覺得他有點馬克思主義色彩,可是他似乎對富野也不以為然呢。

    其實,之前看傑特對悲憤富野的負面評價,我粗略綜合到的是:1.富野由海皇子到V高達廿多年只能重複反映同樣的社會觀,沒有進步與改變。2.富野先建立了"新人類論",在Z已經否定,卻在"馬反"再強化為唯一的救世良方。

    但係jcch君係點睇呢2個基本負面評價?

    富野既信念同理論有好多自相矛盾/偏激/天真的地方,就講馬沙,佢推垃圾落藍星其實就等於香港憤青開含TNT無人駕駛貨車撞去有一辦高官地產佬既特首辦一樣;就算特首高官地產佬領左便當,一樣不可能動搖或改變香港既社會政經結構。馬反真係鐨牛角尖喇......(雖然就算係咁我都appreciate馬沙,呢D就係年輕所犯下既錯喇)

    不過我與jcch君一樣對悲憤富野是肯定的,因為我都左傾。好似你講,富野對現代人人性既脆弱同不可信真係捉得好準!(仲要係三十年前已經睇到今日既野呀!)已經令我好有共鳴同折服,我地生活既天空下,社會流動性差,20-30一代冇幾多人有能力建立合理既家庭事業(合理程度:我選小新一家喇,不過香港有幾多家庭可以做到!?),先理解人性既軟弱/不可信/自私/矛盾比認識真善美更加急切。

    我既文章一向比較嫩,如果jcch不嫌棄還望指教一下~未知你係點樣成為方墨一份子?

    回覆刪除
  4. 其實悲憤富野既風格,除左年紀同荷爾蒙水平外(?),同當年既時代背景有好大關係。60年代後期至80年代初為止,係冷戰秩序開始瓦解既迷失年代,不論係資本主義抑或係共產主義、甚至傳統道德觀念同其他社會經濟體系既合法性都備受質疑。由60至70年代發生既大事,就可以見到悲憤富野、與及70年代末至80年代初既動畫主流元素:

    1. 古巴飛彈危機(1962):當年核大戰幾乎一觸即發,令所有人都意識到人類非常接近世界末日;
    2. 越戰(1959-1975):由此形成既反戰及嬉皮士浪潮,影響整個70年代;
    3. 太陽神11號登陸月球(1969):堪稱20世紀最大既科學奇蹟之一,為人類開發宇宙邁出第一步。

    悲憤富野既作品、尤其最經典既傳說巨神,就充滿呢三件大事既影響。死光光結局對應核戰恐慌,對人性既質疑回應嬉皮士文化(當然,爆炸頭都係...),至於宇宙大戰當然係呼應太空探索熱潮。傳說巨神能夠成為動畫史上不朽既經典,正正就係因為佢破格之餘,又能夠令當時觀眾有所共鳴---所有經典作品,不論戲劇、小說、詩歌,都一定包含呢兩項條件。

    不過,正因為富野係嬰兒潮世代既先驅(生於1941年,而所謂嬰兒潮世代通常指40年代後期至50年代後期出生人士),因此,到80至90年代,嬰兒潮世代開始少睇動畫,佢就顯得out左:80年代中後期日本經濟到左表面安定繁榮、實則逐漸泡沫化既階段,當時廿幾歲既人開始回歸建制,而且經濟發達,就覺得富野作品太負面,加上富野當時被名氣所累,焗住被gundam既框架限死,所以就無辦法做到另一部經典。不過Z之後富野編劇水平無突破,不進則退,亦係事實。

    至於我點成為方墨一份子,其實係偶然既機會下,0係其他FORUM睇到幾篇傑特寫既GUNDAM文,再搵翻方墨個網出黎。之後過左一兩年就投過下稿咁囉。至於點寫文章...其實我都唔係最好0個類,不過我本身讀歷史,大學三年入面有好多寫論文既機會,所以能夠寫得比較好。其實分析一部作品,除左了解作品既內容,仲要有切入點去分析,先至可以有多D野寫同有系統。

    回覆刪除
  5. 真係慚愧,我都係歷史迷,不過AL成績唔容許我入去;
    而且成個現代世界史我都認識,卻未能好似你睇富野時切入作品既時代脈絡~
    唔不jcch君係U選科時,選既係近來歐美史定係中國歷史多?

    回覆刪除
  6. 歡迎第3位留言看官~~
    我大學既時候選既大多數係近代同現代史,基本上國別不拘。
    其實唔單止富野,其他好多作品、甚至school days都可以用代際研究、符號學、社會學...總之你諗得到同認識既角度分析架。而且仲可以搞比較研究,例如比較下唔同年代既超機人主角出身、性格、獲得機體方式、取得能力方式等,藉此反映唔同年代觀眾既口味差別、與及造成呢種差別既原因等。

    回覆刪除
  7. 唔好意思呀jcch君,其實我都係ex,因為blogger加左個新名.....希望你唔好失望。

    你俾左好多方向我去諗點樣了解一套作品,我會嘗試係呢D野搵一個方向品評"地球防衛少年"交流交流。

    回覆刪除
  8. 你好jcch君,今日又黎打擾貴blog,係想同你討論一D歷史同社既問題。

    以前細過睇到德國既柏林圍牆拆左,本來係同一個民族既國家,因為政治既問題分裂,過左幾十年終於和解統一,真係會發自內心高興。

    不過世事既野就唔係咁便宜或單純既~
    因為東德既經濟同西德既落差太大,兩德統一後到近來,德國東部既經濟承受唔到外來競爭;失業率嚴重不特止,亦有年青人因為生活唔好,投向"新納粹主義"懷抱。結果呢,就我膚淺D講,德國變相要以西德賺到既錢去養埋東德,為統一付出代價。即使德國人有歷史包袱或民族感情因素去支持統一既局面,恐怕西德一邊既人多多少少都有D無奈。(我諗,對某D香港人黎講,德國統一搞到全個國家一齊蝕大本,係好唔"世界仔"又好愚昧既事嘛~)

    呢個係我對德國統一既少少感想,不過我對現代歷史同國際既認識有限,所以我希望可以聽聽jcch君對德國統一既矛盾既睇法,謝謝~

    ex_dung_beetle上

    回覆刪除
  9. 無錯,東德的確比較窮,需要大量補助,甚至有人引用民調數據話:"現在東德人和西德人相互不買賬,《明鏡週刊》民調顯示,近七成西德人與八成東德人認為,他們是不一樣的。"(見:東西德統一的沉痛教訓 曹長青 http://www.open.com.hk/2006_2p76.htm)
    但係,我自己就覺得未駛咁灰住。首先,西德企業到現在為止,仍然維持投資東德地區,政府仍然有資助東德發展,所以東德地區仍然有繼續發展既可能性;其次,德國並唔係一個小國,而係歐洲人口最多既國家,有地域性既發展差別,非常正常,同美國、中國等相比,其實唔係好嚴重。
    我始終認為,東德仍然有可能為德國既繁榮作積極貢獻,關鍵係東德唔一定要按照西德模式發展。東德以前未同西德合併,樣樣都要自己搞,而家經過一段時間,淘汰左一部分唔需要既企業、人口減少到一定程度後,就有更大空間同西德部分既經濟融合,成為西德地區既新腹地。

    回覆刪除
  10. 回jcch君:

    今次真係受教喇~

    西德既發展模式,如果我冇判斷錯,應該係高科技業,重工業同金融業為主....我覺得東德錯過左冷戰時期搞好呢D野,係咪發展中小企同埋農業比較有機會同西德一邊配合?
    話時話意大利統一成百幾年,其實都有一樣問題,不過係經濟上"南北分裂"而唔係"東西分裂",不過我相信情況一樣比中美兩國好好多~

    其實jcch會唔會有感覺香港人對本地,中國或外面既歷史,都係冷感(其實我覺得係去到刻意遺忘既階段,香港人既文化,片面講係過去或舊時代既野=out/老土,歷史亦然),亦對歷史課未夠其他他方尊重,甚至財政上開刀就搵歷史課算帳?

    我既留言比較長氣,如果令你呢篇blog load得慢,下次我回覆可以轉去另一帖文,thanks~

    回覆刪除