2019年10月8日 星期二

港英餘孽·國泰美心

將港英餘孽同國泰美心擺埋一齊,可以話夾硬,但如果由中國嘅角度睇,可能係有關係。今次嘅抗暴之戰,中國對呢兩樣野嘅觀感與及鬥爭,個人猜想可能就係其中一條暗線。

首先講"港英餘孽"。呢個詞,97前後成日聽,但係而家好少講,所以後生仔女唔知係乜,都唔出奇。

睇維基,港英餘孽"其意思指英屬香港時代,執政當局工作或培育出來的公務員立法局議員、行政局議員;從建制派的觀點來看,是指西方的代理人或西方的傀儡。 " ❨https://zh.m.wikipedia.org/zh-hk/%E6%B8%AF%E8%8B%B1%E9%A4%98%E5%AD%BD❩,睇落好籠統,但或者正因為咁,所以對香港黎講,先至咁大殺傷力。

"港英餘孽"同中國關係最僵嘅時候,就係回歸前中英之間對過渡安排嘅爭論。爭論啲乜,其實喺而家嘅香港人黎講,係過左去嘅問題,但對中國黎講,港英餘孽跟住衛奕信起新機場,中國驚俾英國佬駛晒啲錢;配合彭定康搞普選,又廢除多條法例,中國更認為係喺主權移交前搞破壞,令香港政制喺97前後不能銜接,結果中國另設臨時立法會,七一後立即將彭定康年代廢除嘅惡法還原。甚至當年江湖傳聞,陳方安生係為左做下一任特首,先至過渡做布政司司長,然後就逼走陳方安生。

有鑑於此,中國對港英時代遺留落黎嘅官員同議員,甚至整個制度,都有相當敵意,就不足為奇。但係另一方面,中國又不得不用呢啲舊人去令特區政府維持運作,甚至不得不用"港英餘孽"入面嘅主要成份---AO出身嘅官員去做特首。所以表面上,中國日日都話支持特區政府施政,實際上恐怕並非如此,雙方可能係互相利用之餘又互相厭惡。尤其曾蔭權嘅下場,更令政府中人心寒。

譬如逃犯條例修訂同埋之後嘅鬥爭,由我呢啲街外人睇,唔係只有特區政府同示威者鬥,中國同特區都可能鬥緊,所以林鄭先會喺會議爆大鑊,再有錄音泄漏俾路透社。至於中國就一直暗中逼特區政府企硬,令特區政府無法透過政治方式解決問題。坊間有人認為而家嘅亂局,係特區政府執行中國指示所致,但點解中國要咁指示?可能因為港英餘孽始終係港英餘孽,令人痛恨,最好就係同示威者鬥到兩敗俱傷;點解特區政府會強硬到底?可能因為對中國低能又帶有惡意嘅指示煩厭,所以索性用最殘暴嘅手段,去敗壞中國嘅名聲…

既然中國對理應係自己下屬嘅"港英餘孽"都諸多猜忌,咁對於英資嘅怡和太古,應該都唔會當無野。尤其是,怡和同太古,係揸住一啲香港重要企業,例如怡和手上有惠康,7-11,美心,萬寧,pizza hut,香港Ikea,文華東方酒店等;太古則持有國泰。

可以合理咁懷疑,中國會將呢啲老牌英資當成全面管治香港嘅障礙,畢竟非我族類,其心必異…但係點解呢啲英資會支持所謂"止暴制亂"呢?錢,固然要揾,但更有可能係,面對中國嘅政治威脅,與及國企中資嘅競爭同惡意收購壓力,佢地似乎無辦法唔做馬前卒受靶。於是,就會見到美心太子女高調摟打,與及國泰肉酸炒人。而中資國企呢,就係咁意登下廣告撐政府,然後繼續靜雞雞做生意。結果係,國泰變成沒有國泰,美心就日日裝修。

當然,上面呢啲都只係我個人嘅猜測。但係中國一向都只能用文攻武嚇同銀彈(認真,佢無得唔用,民族主義,極權加個人崇拜,對外人嘅吸引力係零,所以中國嘅軟實力非常疲軟,只要唔自認中國人就好難認同佢地嘅所作所為),因此被中國威脅嘅人好難無任何動靜,但又敢怒不敢言,只可以含住一口冤氣,做世上最肉酸核突嘅掙扎同反抗。

沒有留言:

張貼留言